Bilfinger er en tysk industriell tjenesteleverandør og i Norden jobber over 3500 ansatte på 70 forskjellige steder i Norge, Sverige og Finland. Da selskapene skulle jobbe enda tettere sammen i Norden, var det på tide å øke kjennskapen i markedet.
– Vi hadde behov for å samle selskapene i Norden, og vise at vi var en enhet. Et nytt kommunikasjonskonsept ble laget, og sosiale medier og nettsider ble slått sammen. Det nye konseptet fikk navnet “One Bilfinger” og selskapene i Norge, Sverige og Finland gikk nå under navnet Bilfinger Nordics, forteller Lena Suljanovic, Regional HR Business Partner i Bilfinger Nordics.
En som holdt i planene
Bilfinger trengte en kommunikasjonsrådgiver til å holde i det nye konseptet, og med på laget fikk de Kristin Støle Kalgraff fra Hike kommunikasjon.
– Vi trengte noen til å finne, skape og fortelle historiene våre – vise frem våre ansatte, prosjekter, kunder, tjenester og lokasjoner.
Bilfinger jobbet allerede sammen med Try og Solv på reklametjenester og kommunikasjonskonsept. Ved flere anledninger har Solv og Hike jobbet tett sammen på prosjekter for Bilfinger. Et av de største felles prosjektene var Bilfinger sin stand på ONS 2022.