Det interne informasjonsbehovet var stort – og Hike fikk den spennende utfordringen med å kommunikasjon og kulturbygging i det nye selskapet.
– Hike var en viktig ressurs for oss da vi var i en stor endringsprosess. De var hands on, tydelige, engasjerte og løsningsorienterte. De var med i ledermøter og strategisamlinger og spilte en betydelig rolle i kulturbyggingen av det nye selskapet, forteller Maria Myhre Lund, markedsdirektør i Advania.
Ved bruk av intervjuer og historiefortelling fikk ansatte bli kjent med de nye lederne på en uformell måte. Historiene ble delt på Workplace, som er Advanias interne kommunikasjonskanal. På Worplace ble også ansatte oppfordret til å dele små videosnutter om seg selv, slik at de nye kolleagene i Advania ble kjent med hverandre.
– Vi ønsket å skape engasjement og fokuserte hele tiden på temaet Ett Advania. Konseptet ble godt mottatt av de ansatte, som bidro og delte informasjonen videre. Hike hjalp oss med å styrke employer brandingen ved å lage gode ansattehistorier og innhold til våre nye nettsider. Historiene ble også delt i sosiale medier.